یـــاس کبــــــــــــــــود
وبلاک شخصی جـــــــواد همتی
درباره وبلاگ


دستم بوی گل می داد مرا به حکم چیدن گل محکوم کردند نگفتند که شاید گلی کاشته باشم !!!
آخرین مطالب
نويسندگان
شنبه 29 تير 1392برچسب:, :: 13:40 :: نويسنده : مدیر وب

به گزارش خبرنگار مهر، مجید کلاه دوزان در چهارمین نشست جغرافی‌دانان پژوهشگاه مهندسی بحران‌های طبیعی و شاخص پژوه که در شامگاه جمعه در محل این پژوهشگاه در دانشگاه اصفهان برگزار شد افزود: در افطار اول باید از خوردن آب جوش و نبات پرهیز کرد و این موضوع عادت بدی است که در نهایت قندخون را در یک لحظه بالا می‌برد و پس از آن میزان قند خون در مقایسه با قبل از افطار نیز کمتر خواهد شد که منجر به بی‌حالی می‌شود.

وی ادامه داد: راه کار جلوگیری از این موضوع این است که از یک غذایی استفاده کنیم که دیرتر دفع می‌شود و خوراکی‌هایی چون شیر و خرما، شیر و عسل و سوپ را مصرف کنیم.

کلاه دوزان بیان داشت: حتما باید میان افطار نخست و دوم یک فرصت برای استراحت باشد.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: افطار دوم غذایی مشابه به شام است و اغلب افطار افطار غذایی سنگین است و سحری نیز به همین حالت لذا چاقی و تشدید فشار را به همراه دارد.

کلاه دوزان افزود: خوردن غلات، لبنیات، سبزیجات و مغزها باید در افطار دوم به همراه یک غذای ساده باشد.

هنگام سحر باید دو ذخیره داشته باشیم

وی بیان داشت: در سحر باید دو ذخیره ایجاد کرد یکی دخیره آب و دیگر ذخیره انرژی است.

کلاه دوزان اظهار داشت: در هنگام سحر باید از غذاهایی استفاده نمود که دیرتر هزم می‌شود و علاوه بر آن، اینکه گفته می‌شود در زمان سحر چند لیوان آب بخوریم درست نیست.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی افزود: باید از طریق منابع فیبر برای ذخیره آب استفاده نمود که منابع فیبر چون سبوس، غلات، حبوبات، میوه هایی چون سیب و انجیر و سبزیجات است.

چگونه آب بخوریم

وی همچنین در خصوص نحوه آشامیدن آب نیز بیان داشت: در مصرف آب باید یک لیوان آب در افطار اول باید یک لیوان سحر دو لیوان آب نوشید اما پس از افطار اول تا زمان خواب باید به نحوی آب آشامید که مثانه پر شود و سیراب شویم به نحوی که قبل از خواب نیاز به رفتن دستشویی داشته باشیم در این حالت جبران بی‌آبی طول روز شده و در فردای آن دچار بحران آب نخواهیم شد.

کلاه دوزان بیان داشت: در مصرف سبزیجات باید سه واحد مصرف داشته باشیم که دو واحد آن در هنگام سحر یک واحد نیز در هنگام افطار مصرف شود.

این متخصص تغزیه بیان داشت: در مصرف لبنیات نیز باید دقت داشت چنانچه باید دو واحد از لبنیات از افطار تا سحر استفاده شود ولی از لبنیات کم چرب باشد.

کلاه دوزان همچنین در خصوص مصرف میوه نیز اظهار داشت: میزان مصرف میوه نیز باید سه واحد باشد که نزدیک به 300 گرم است و که دو واحد آن باید در هنگام افطار و یک واحد زمان سحر مصرف شود.

این متخصص تغزیه و رژیم درمانی تصریح کرد: برای سحر باید با آرامش کامل غذا صرف شود و زمان متوسط خوردن غذا در هنگام سحر نیم ساعت الی سه ربع وقت گذاشت.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات
پيوندها


<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 204
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 221
بازدید ماه : 3269
بازدید کل : 280071
تعداد مطالب : 201
تعداد نظرات : 27
تعداد آنلاین : 1